Unii copii învaţă ascultând; alţii învaţă făcând. Geoff
Mulgan face o scurtă introducere a Şcolii Studio, un nou tip de şcolă în UK
unde grupuri mici de copii învaţă lucrând la proiecte care sunt, aşa cum spune
Mulgan, "pe bune."
Învăţarea
non-formală practic are 4 principii de bază:
A învăța să fi -
autocunoașterea și de locul tău în lume, precum
și capacitatea de a atinge potențialul.
A învăța să fim împreună - acceptarea și lucrul
cu ceilalți.
Învățarea prin practică – dobândirea practică a competențe și abilități.
A învăța să înveți - obținerea competențelor, analiza experienței, dobândirea
de cunoștințe, găsirea și utilizarea de informațiilor practice.
Participanții învață prin experiența personală și emoție - atât experiența de învățare în sine este la fel de important ca rezultatul.
Aceasta pregateste tineretul în vederea îndeplinirii oportunitățile lor, creșterea
competitivității lor, precum și obținerea de
locuri de muncă pe care vor să le aibă.
Reflecții de
grup:
- · Eu cred ca proiectul prezentat vizeaza o problema foarte actuala cu care si noi ne confruntam, faptul ca scolile nu pregatesc tinerii pentru eventualele joburi si activitati. Multi dintre tineri invata in scoli fara a sti de ce, fara a realiza importanța lucrurilor pe care le învață, si acest lucru produce o scadere a motivatiei si o implicare mai redusa in actul invatarii. A invatat lucrand, facand ceva practic este o idee esentiala ce poate conduce la obtinerea de noi performante. Implicandu-se in diferite activitati,tinerii realizaza importanta actului invatarii, vazand cu ochii lor la ce ajuta respectivele informatii acumulate. Astfel, devin mai implicati, mai entuziasmati de activitatea scolara, si cel mai important lucru, devin pregatiti cu adevarat pentru ceea ce vor urma sa faca in viata.
- · Consider că într-adevar munca prin învățare și învățarea prin munca se pot împleti într-un mod foarte folositor. Cea mai importanta activitate pe care am avut-o pana in prezent, a fost și este voluntariatul în cadrul Asociatiei Studențești din cadrul Facultății noastre. Aici, cu micile noastre proiecte, ma comport de parca am fi într-o firma mai mare,astfel că mi-am dezvoltat simțul responsabilității, și am înteles rolul acestuia: avem sedinte bine stabilite, mi-am propus să avansez intr-un post din conducere greu de luat și, în mare, chiar simt că ne pregatește pentru viața reală. Se aseamănă foarte mult și ca număr, si ca activitati și chiar si prin sistemul de mentorat pe care il avem noi, cei din anul I si m-a facut sa-mi dau seama cu adevarat care sunt calitatile mele, m- a ajutat sa le imbunatatesc, si,desigur,mi-am descoperit si partile la care mai am de lucrat. Acest ONGs se aseamănă izbitor de tare cu Școala Studiu, și,deși sunt multumită de facultatea pe care mi·am ales·o, mi-am seama că nu aș fi învățat nici în 3 ani din timpul facultății cât am învățat în acest prim an prin voluntariat.
- · Metodele traditionale de invatare s-au nascut in era industriala, cind fluxul informational era mic, incomparabil cu cel de acum, astfel ca ele sunt astazi depasite.Trebuie gasite solutii si cai noi de a optimiza invatarea.Unii copii învaţă ascultând,alţii învaţă făcând.De aceea trebuiesc adaptate modalitatile de invatare,de asimilare a cunostintelor de care ai nevoie.
- · Pentru ca o societate sa progreseze are nevoie de oameni competenti , bine instruiti insa sistemele educationale nu vin de fiecare data in sprijinul societatii.Cu toate acestea preocuparea pentru a aduce o schimbare exista .Ideea de “Studio School” ar putea sprijini sistemele educationale curente care nu pun suficient de mult pret pe dezvoltarea unor abilitati practice ce vor fi de folos elevilor in viitoarea profesie.In acelasi timp,acest tip de scoala,care este mult mai atractiva pentru unii elevi,ii ajuta sa invete mai usor si dezvoltand acele abilitati ei vor fi mult mai usor de integrat in campul muncii,lucru benefic atat pentru ei cat si pentru angajatori.
- · "Studio School" sprijina ideea de invatare practica si in acelasi timp urmareste eliminare memorarii mecanice. Este un concept ce pregatese mult mai bine cursantii pentru piata muncii, oferindu-I acesteia personal competent pe care se poate baza in dezvoltarea sa. Pe langa faptul ca prin acesta metoda cunostiintele sunt mai bine retinute si creativitatea cursantuli se dezvolta facandu-l pe acesta capabil de creatie, idei noi si inventive in cadrul companiei.
Bică Adriana
Cum vedeți voi implementat în sistemul educațional romanesc acest tip de școală? Care sunt modalitățile prin care credeți că ar putea fi implementat? O postare interesantă!
RăspundețiȘtergereInformațiile descoperite în această postare m-au impresionat într-un mod plăcut prin simplul fapt că ideea textului este constituită dintr-un concept atractiv și inovator, care, dacă va fi pus în aplicare, cu siguranță va fi receptat într-un mod pozitiv atât de catre profesori cât și de către părinți și copii, aducând numeroase beneficii sistemului de învătământ din țara noastră. Mi-a plăcut faptul că ați prezentat și un exemplu din experiența personală, lucru care a oferit o pată de culoare textului, întreaga lectură fiind una placută și accesibilă tuturor.
RăspundețiȘtergere- Bejenar Alexandra -