Filmulețul prezintă o activitate dintre profesor și elev ce are loc in fiecare săptămană. Profesorul se întalnește pe rând cu fiecare elev și îl evalueaza într-un mod foarte constructiv. Elevul notează în jurnal atât realizarile lui dobandite la școala, cat și dificultatile pe care le intampină, iar profesorul noteaza , deasemenea, aspectele pe care cel mic trebuie sa le îmbunatățească. Astfel, în fiecare saptamana cei doi pot vedea foarte ușor ce progrese au fost facute. Aceasta metoda mi se pare foarte buna, deoarece profesorul isi concentreaza atentia doar asupra unui elev, îi spune acestuia unde mai are de lucru si il ajuta sa progreseze adresandu-i intrebari constructive. La sfârsitul fiecarei conferinte, elevul își stabilește un nou scop pe care il va atinge in saptaman ce va urma.Se stabileste, in acest fel o relatie foarte apropiata intre elev si profesor, relatie ce favorizeaza cu siguranta atat evolutia copilului pe plan educational, , cat si stima de sine a elevului care creste odata cu cresterea incrderii in sine.. Este adevarat că sistemul educational din tara noastra nu permite aceste activitati , însa cred ca daca ele ar exista, s-a semnala cu siguranta o creștere a performanței elevilor.
Stoian Ioana
Reflecții de grup:
Introducerea unei astfel de activităti în școala românească ar aduce numai beneficii caci in acest mod numerosi elevi si-ar putea valorifica imensul potential .Feedbackul constant si incurajarile primte nu fac decat sa ii stimuleze creativitatea si sa il motiveze si mai mult pe elev sa munceasca.
Progresul elevului prin aceasta metoda este atent monitorizat iar pe tot parcursul lecției acesta se bucură de întreaga atenție a profesorului. Aceasta relație de exclusivitate fie că durează și o oră este vitală pentru dezvoltarea profesională a copiilor. Ei au nevoie de feedback și trebuie să învete cum să primească, să accepte,să integreze un feedback. Un alt lucru foarte important în aceste inițiative e că acest lucru duce la inchegarea unei relatii profesor-elev foarte apropiate si care se bazeaza pe respect reciproc.Intr-un astfel de mediu elevul se simte sigur pe sine si îi este foarte ușor să își exprime liber opinia
Fiecare elev este diferit, iar intalnirea profesorului cu fiecare in particular conduce la o relatie stransa intre profesor-elev, profesorul intelege mai bine stilul de invatare al elevului si astfel isi adapteaza modul de predare, venind in intampinarea si ajutorul elevului.Cred ca este esential sa existe un jurnal in care sa fie notate progresele pe care elevul le face, astfel este mai ușor și pentru profesor sa remarce lacunele, sa isi dea seama unde trebuie lucrat mai mult.
Ce mi-a atras atentia este faptul ca profesoara o incurajeaza si ii apreciaza munca permanent, ceea ce duce la cresterea increderii elevului si va fi mult mai dornic sa învețe si să se perfectioneze pentru a primi acest feedback pozitiv.
Consider această metodă una foarte benefică dezvoltării studentului iar constanta verificare și monitorizare a evolutiei sale duce la o dezvoltare profesională foarte clară și a profesorilor. Este nevoie de mai mult feedback în acest tip de relații, aceasta metoda ar dezvolta si ar apropia elevii de profesori. Dacă s-ar implementa o astfel de cultură educațională consider că s-ar observa o creștere notabilă a performanțelor școlare.
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereMi se pare un subiect foare bine ales, deoarece feedback-ul este un element ce lipsește chiar și din majoritatea interacțiunilor profesor-clasă, ca să nu mai vorbim de feedback-ul direct dintre profesor și fiecare elev.
RăspundețiȘtergereExact cum ați prezentat și voi în articol, consider că introducerea unei metode prin care feedback-ul să devină o parte din activitatea școlară ar aduce doar beneficii, fiecare elev știind astfel ce trebuie sa îmbunătățeasca și ce trebuie să păstreze, ar căpăta mai multă încredere în el, dar ar avea și o relație mai apropiată cu profesorul.
- Rădoi Laura